Haruharu | Produk Kecantikan Dari Korea Dengan Teknologi Penapaian Menangani Masalah Kulit Wanita & Lelaki


Penapaian kosmetik?? Pernah dengar tentang teknik penapaian yang digunakan bagi menghasilkan produk kecantikan kulit?? Itulah teknologi yang telah digunakan oleh Haruharu iaitu satu produk kecantikan dari Korea. Sejak dari zaman tok nenek kita lagi, proses/teknik penapaian telah digunakan terhadap makanan, supaya ianya boleh disimpan lama memandangkan tiada teknologi sejuk beku pada masa itu. Malah kaedah yang sama telah digunakan oleh wanita DiRaja Korea supaya ubat-ubatan dan kosmetik dapat disimpan lebih lama dan tidak mudah rosak. Malahan proses serta bahan tradisional seperti ginseng, teh dan bunga yang digunakan telah menghasilkan produk kecantikan kulit yang lebih berkualiti dan selamat digunakan.



Baru-baru ni chantek berpeluang untuk turut sama menyertai beauty worksyop yang dianjurkan oleh Haruharu (Malaysia) bersempena pelancaran siri penjagaan kulit hebat iaitu Wonder Skincare Series dan Haruharu Prologue Mask.


Produk ini yang telah dihasilkan oleh Korea Ok Bio Lab dimana ianya adalah produk kecantikan kulit yang diformulakan bersesuaian dengan gaya hidup pengguna masa kini mengikut kesesuaian masalah kulit iaitu menangani tanda-tanda kekusaman, penuaan, masalah kulit kering yang semestinya menjadi masalah kepada kebanyakan pengguna. Teknologi dan bahan yang digunakan merangsang serta menggalakkan penyerapan yang lebih mendalam dan cepat ke dalam sel. Gabungan teknologi bertaraf dunia dan mesra alam sekitar yang diselitkan dengan Maqui Berry dari Alpine Chile, ekstrak teh hijau dan madu yang ditapai tersebut menghasilkan penyerapan kelembapan yang sangat baik dari agen pengemulasi semulajadi yang membantu mengekalkan kelembapan dan kelancaran tekstur produk.



Haruharu Wonder Mask

Haruharu Wonder Series



Wonder Maqui Berry Anti-Oxidant Cream and Mask (Purple) - Disemai dengan ekstrak Maqui Berry yang ditapai untuk anti-penunaan dan penjanaan semula kulit wajah. 



Wonder Honey Green Repairative Cream and Mask (Red) - Mengandungi ekstrak teh hijau yang ditapai dengan Madu, Schizandra Chinensis Extract Fruit yang berfungsi sebagai anti-radang, anti- penuaan dan regenerasi kulit dan agen penghidratan.

Haruharu Wonder Cream
Wonder Honey Green Aqua Bomb Cream and Mask (Green) - Produk mesra alam yang mengandungi serbuk Arang Buluh Moso di dalam mask untuk pelembapan kulit yang mendalam. 

Won Brilliant Cream and Mask (White) - diberi nama Brilliant, merupakan produk mesra alam sekitar dengan serbuk arang pada helaian mask, teh hijau dan ekstrak madu untuk mencerahkan kulit, mengurangkan kedut dan penghidratan. 


Haruharu Prologue Masks Series 

Packagingnya yang menarik diinspirasikan dari superhero simbolik kepada keseronokan dan bersemangat yang membawa kepada watak/ciri kepada melawan dan memperbaiki pelbagai masalah kulit.

Haruharu Prologue Maqui Berry Masking Lift - Mengandungi Maqui Berry yang ditapai dengan antioksidan, mengurangkan kedutan dan fungsi pengukuhan. 

Haruharu Prologue Maqui Berry Brightening Mask - Mengurangkan kedutan dan garis halus, mencerahkan kulit dan warna kulit yang tidak rata. 

Haruharu Prologue Maqui Berry Mask - Melegakan: Disemai dengan Marqui Berry yang Fermentasi untuk kulit dan kedutan sensitif. 

Haruharu Prologue Maqui Berry Moisture Mask - Sangat baik untuk kulit kering, berkeringat, berkedut, kusam dan menghidupkan kulit untuk kelihatan lebih muda dan segar.

Mengapa perlu memilih Produk Penjagaan Kulit HaruHaru??

1. Teknologi penapaian mengubah bahan mentah kepada konfigurasi yang lebih fleksibel untuk memberi kadar penyerapan yang tinggi kepada kulit. 

2. Faedah antixoid (pengekalan pemuda) dari bahan-bahan semulajadi yang difermentasi dari Marqui berry, madu dan teh hijau. 

3. Teknologi Liposom semulajadi adalah sistem penyampaian yang dipatenkan yang memindahkan bahan-bahan aktif yang membolehkannya meresap dengan mendalam.

4. Pembungkusan yang unik dan tersendiri - Siri 'Wonder' adalah inspirasi oleh cawan kopi yang membawa kopi yang penting untuk mengekalkan hari anda setiap hari.

5. Boleh digunakan bukan sahaja untuk wanita malahan juga lelaki.

Dimana nak dapatkan produk Haruharu??

Produk ini kini sudah berada di SENHENG Outlets iaitu Pandan Jaya, SS2, USJ Taipan, Kepong, Bukit Tinggi dan Setia Alam. Produk Haruharu juga akan berada di di Watson terpilih tidak lama lagi.

Sebarang maklumat lanjut tentang Haruharu, boleh layari


atau like dan follow di media sosial rasmi Haruaru (Malaysia)



Comments

  1. wow! padan la manjang cantik je kan..hahaha

    ReplyDelete
  2. Rare betul container macam cawan kopi tu. First time jumpe kosmetik yang guna bekas minum kopi sebagai tempat letak produk dia. Dah lah cantik pulak tu

    ReplyDelete
  3. Patutlah makcik sentiasa muda dan kelihatan awek muda hehehe sebab ini rahsia dia yer ok... Tapi yang bekas last tu kita ingat bekas air macam kat Starbuck lak wakakakka comel semua packaging mereka ni menarik...

    ReplyDelete
  4. Menarik cara packaging dia. Rasa macam nak minum coffee lak. Yang qis perasaan dia ada bahan menggunakan arang buluh kan. Menarik..belum pernah jumpa sebelum ni. Nak juga try salah satu produk ni

    ReplyDelete
  5. Nama produk ni koreas sgt. Haru Haru. Lately memang banyak nampak produk kecantikan korea dlm pasaran . Tapi yang ni nampak mcam menarik je. Masker die tu mcm best, Packaging pon warna warni.hehehe

    ReplyDelete
  6. Acik-acik Korea memang suka menapai. baik dari makanan sehingga la ke barang kosmetik cenggini sebab diaorang tahu kebaikkan penapaian tu. Dia letak dalam cawan coffee tu macam nak minum pula rasa. dah la peminat coffee.

    ReplyDelete
  7. Alahaiii kenapa comel betul packaging dan warna produk dia. Yg dalam bentuk cawan tu serious comel ! Nampak mcm satu produk yg bagus. Nak cuba jugak nanti

    ReplyDelete
  8. This is exciting another new Korean brand in Malaysia, overall they have really great quality products, can't wait to try Haru too!

    ReplyDelete
  9. Suka tengok cawan tu. .Laon daripada yang lain.. Unik sangat, dalam dia krim. .Hehhehe. .Nama pun unik, jangan pakai nanti huru hara dahla. .Hehhee. .Gurau. .Boleh la nak cuba..

    ReplyDelete
  10. Wah produk menarik dalam bentuk cawan. Terus rasa nak beli buat koleksi. Memang suka buat koleksi mask ni.

    ReplyDelete
  11. Packaging dia cantik. Boleh guna ke cawan tu? Hehehe. Produk tu Nampak meyakinkan walaupun baru di pasaran Malaysia. Nanti nak cuba. Hehe.

    ReplyDelete
  12. AM suka packaging produk HaruHaru nie.. wah!! Patutlah idayu skrg bertambah glowing skrg nie.. guna produk korea rupanya..

    ReplyDelete
  13. uiks packagingnya cantik la pulak-pulak yang bentuk cawan kopi tu hahaha..kita memang suka alat-alat kosmetik dengan packaging yang unik-unik ni.

    ReplyDelete
  14. I love the aqua bomb and the mask the most . Suitable for my skin . The packaging is super awesome too.

    ReplyDelete
  15. Comelnya la haii packing dia. Tak macam packing ada isi product kecantikan je. Mesti best kan product ni. Sebab product yang dari korea selalunya best best.

    ReplyDelete
  16. Sis suka lah masker haruharu ni..lepas pakai sedap je rasa muka. Anak sis pakai yg prolong tu..kering jerawat dia. Memang best..lps ni nak pakai masker dr produk ni aje lah

    ReplyDelete
  17. Menariknya packaging yang macam cup air tu. Senang ni, lepas pakai tak payah pening nak simpan macam mana kalau tak habis lagi.

    ReplyDelete
  18. Comel gile namanya - Haruharu. Teringin nak pakai gak mask tu - Rawlins penggemar mask yang amat. Packaging dia menarik dan cantik. Nicely done.

    ReplyDelete
  19. Wowwww..cutenya packagingbesp those in cup tu...macam sayang ja nak bukak kalau i..hahahahha

    ReplyDelete
  20. I love the Wonder Cream and it absorb fast into my skin. Of course use with a mask will benefit our skin.

    ReplyDelete

  21. Hayy Guys ....Ada kabar gembira buat para drakor alias drama korea....... yuk siapkan handpone nya bersama cemilan juga lebih asyik lagi ada sahabat atau keluarga juga ..... langsung aja dech.. kabar gembira nya adalah sekarang udah ada aplikasi buat para pecinta drakor lo..... nama aplikasinya adalah MyDrakor dan bisa di instal di play store di perangkat handpone kalian ya guys.... aplikasi ini memuat film drakor terbaru tentunya akan membuat kalian pada baper guys dan kabar gembiranya adalah kalian juga bisa mengunduh film nya guys pokonya keren abistttt dechh guys.... dijamin gax bakal nyesel dechhh...
    Yuk... buruan download MyDrakor

    Ini Link untuk menginstal aplikasi nya ya tapi khusus pengguna android...
    https://play.google.com/store/apps/details?id=id.mydrakor.main

    ReplyDelete
  22. Sesiapa nak buat duit dgn product haru haru blh pm saya.. Skrg cuckoo ambil alih.. Saya agent cuckoo sah.. Ada passive income.. Memang best product ni,.. 0133613636

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KOLEKSI KASUT DENGAN KUALITI TERBAIK HANYA DI HYPERSHOE KIP MALL BANGI

Kemeriahan sambutan Krismas di Quill City Mall

3 Siri Animasi Era 90an Yang Pertama Tular Di Malaysia