Ads

Header Ads

Pulihkan Kulit Wajah Rosak Dengan Safi Dermasafe



Kesilapan besar yang sering dilakukan oleh wanita ialah apabila menganggap ransangan kemerahan, ruam atau ketegangan kulit yang agak melampau, atau juga perubahan pada warna kulit adalah sesuatu yang normal. Malah ada yang mengganggap ianya adalah kesan tindak balas kepada penggunaan produk kecantikkan, yang mengharapkan agar kulit wajah mereka nampak lebih cantik dan muda kononnya, setelah proses perawatan dari dalam kulit. Ternyata anggapan itu salah dan meleset sama sekali malah akan membuatkan kulit wajah nampak lebih kusam atau seperti terbakar (burn) akibat bahan yang terdapat di dalam produk tersebut. Ramai juga di kalangan wanita yang tidak sedar bahawa kulit wajah akan mudah mengalami kesan penuaan jika seseorang tidak mengamalkan rejim penjagaan kulit dengan baik. Peningkatan usia, kesan perubahan cuaca yang tidak menentu, kesilapan menggunakan produk kecantikan dan gaya hidup yang kurang sihat antara punca wajah tampak lebih berumur. 

Aduhaii gerun pulak rasanya chantek bila dapat tahu ada produk yang sebegitu. Kali ini chantek nak kongsikan 1 produk yang memang dah terkenal dikalangan wanita Malaysia iaitu Safi. Malah chantek sendiri mengenali Safi sejak dibangku sekolah lagi. Cumanya masa muda remaja dulu, memang chantek akui chantek bukan jenis yang jaga kulit wajah, sebab kulit chantek bukan jenis yang berminyak atau berjerawat. Tapi bila umur dah 30++ ni, baru lah mula nak menjaga.


Produk yang chantek maksudkan ialah Safi Dermasafe yang baru sahaja berada di pasaran baru-baru ni. Memahami permasalahan wanita yang sering dikaitkan dengan penampilan yang menjurus kepada keterampilan kulit wajah, justeru Safi melancarkan rangkaian produk penjagaan kulit yang diformulasikan dari bahan semulajadi yang sesuai untuk kulit biasa hingga kulit sensitif.



Ramai wanita yang sebenarnya masih belum menemui produk yang betul-betul sesuai dengan jenis kulit dan Safi Dermasafe adalah jawapannya.  Rangkaian produk penjagaan kulit ini terdiri daripada Pembersih muka serta penyegar dan pelembap muka. Pastinya rangkaian produk Safi Dermasafe ini lebih selamat digunakan kerana pencuci mukanya adalah TANPA Paraben . TANPA Pewangi . TANPA Pewarna . TANPA Minyak Mineral . TANPA Alkohol . TIDAK diuji ke atas haiwan. Manakala penyegar dan pelembab muka pula adalah TANPA Pewangi . TANPA Pewarna . TANPA Minyak Mineral . TANPA Alkohol . TIDAK diuji ke atas haiwan. Kesemua rangkaian produk inni mengandungi ekstrak Likuoris dan Chamomile.
Fungsi ekstrak Likuoris dan Chamomile di dalam Safi Demasafe

Fungsi Pembersih Muka.


1. Pembersih Muka Mousse Gentle Care adalah pembersih lembut dan ringan yang menghasilkan buih lembut dengan hanya satu pam. DIPERKAYA dengan esktrak Likuoris dan Chamomile, ia membersihkan kulit secara mendalam sambil mengurangkan kemerahan dan kerengsaan untuk keselesaan pada wajah.

FORMULA yang tidak kering dan anti-pencemar ini membantu melindungi kulit dari pencemaran alam sekitar (Anti-PM2.5) sambil mengekalkan kelembapan pada kulit agar kulit kekal segar dan bermaya.

CARA PENGGUNAAN: Pam jumlah yang memadai ke tapak tangan dan urut muka dengan lembut sebelum membilas muka. Untuk mendapatkan hasil yang optimum lengkapkan rutin penjagaan kulit muka anda dengan menggunakan rangkaian produk penjagaan kulit muka SAFI DERMASAFE: HARGA: RM28.90 (150 ml)

2. Pembersih Muka Gel Mild & Gentle DIPERKAYA dengan esktrak Likuoris dan Chamomile membersihkan kulit secara mendalam sambil mengurangkan kemerahan dan kerengsaan pada wajah untuk keselesan kulit. Ia juga membantu mengekalkan keseimbangan pada kelembapan kulit agar kulit lebih sihat dan berseri.

CARA PENGGUNAAN: Picit ke tapak tangan dan gosok dengan sedikit dengan air sehingga berbuih, urut muka dengan lembut sebelum membilas muka. Untuk mendapatkan hasil yang optimum lengkapkan rutin penjagaan kulit muka anda dengan menggunakan rangkaian produk penjagaan kulit muka SAFI DERMASAFE: HARGA: RM19.90 (100 g)

Fungsi Penyegar dan Pelembap Muka


1. Semburan Booster Hydrate & Refresh DIPERKAYA dengan ekstrak Likouris dan Chamomile mempunyai kebaikan 2 dalam 1 yang mengekalkan kelembapan pada wajah sambil memperkuat struktur, melindungi kulit daripada pencemaran dan membolehkan solekan kekal lama.
CARA PENGGUNAAN: Pejamkan mata dan sembur ke muka 1 – 2 kali dan biarkan ia kering dengan semulajadi. Ia boleh digunakan sepanjang hari sebagai penyembur solekan untuk memastikan solekan tahan lama atau untuk memberikan rasa kesegaran segera .

Untuk mendapatkan hasil yang optimum lengkapkan rutin penjagaan kulit muka anda dengan menggunakan rangkaian produk penjagaan kulit muka SAFI DERMASAFE: HARGA: RM 39.90 (100 ml)
2. Pelembap Siang Soothe & Hydrate DIPERKAYA dengan ramuan semulajadi ekstrak Likuoris dan chamomile yang menyegarkan. Tidak berminyak dan pantas menyerap ke dalam kulit menjadikan kulit kekal lembap selama 24 jam.
CARA PENGGUNAAN: Oleskan ke muka dan leher yang bersih. Urut perlahan - lahan dengan gerakan putaran. Gunakan produk ini setelah membersihkan muka dengan SAFI DERMASAFE Pembersih Muka Mousse atau Pembersih Muka Gel dan SAFI DERMASAFE Semburan Booster Hydrate & Refresh untuk hasil yang optimum: HARGA: RM35.90 (50 g)




3. Pelembap Malam Rehydrate & Recover DIPERKAYA dengan ramuan semulajadi ekstrak Likuoris dan chamomile yang mudah meresap kedalam kulit dan membantu merawat kulit muka tanpa meninggalkan kesan minyak terutamanya ketika anda sedang tidur.

CARA PENGGUNAAN: Oleskan ke muka dan leher yang bersih. Urut perlahan - lahan dengan gerakan putaran. Gunakan produk ini setelah membersihkan muka dengan SAFI DERMASAFE Pembersih Muka Mousse atau Pembersih Muka Gel dan SAFI DERMASAFE Semburan Booster Hydrate & Refresh untuk hasil yang optimum: HARGA: RM48.90 (50 g)



Rangkaian produk SAFI DERMASAFE kini berada dipasaran pada harga RM19.90 – RM48.90 dan boleh didapati secara ekslusif di WATSONS – rangkaian farmasi dan toko produk penjagaan diri terbesar di Malaysia. 

Untuk maklumat lanjut dan promosi terkini dari SAFI,
sila layari laman sesawang rasmi SAFI www.safi.com.my

Facebook rasmi SAFI

Instagram rasmi SAFI  www.instagram.com/SAFIMalaysia





Post a Comment

26 Comments

  1. Produk Safi memang terbaik 👍 👍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, sekarang ni byk produk baru yg safi keluarkan..terbaik la

      Delete
  2. produk safi baru ye..menarik..sesuai untuk kulit masalah ni..wah..nak carilah

    ReplyDelete
  3. Jenama safi ni memang dah lama kat pasaran.Memang jenama yang boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  4. Ni safi cantik packaging nya , dah lama terkenal Tak perlu ragu lagi

    ReplyDelete
  5. Ramai juga pengguna produk Safi ni .. lagi pula, semua review mmg terbaik ! Rasa nak try juga tau

    ReplyDelete
  6. Safi ni memang femes kan.. Sejak zaman sek lagi.. Kakak zaza pakai safi, hari tu saja try bau pcuci dia fuhh wangi sgt

    ReplyDelete
  7. Salah satu produk safi. Safi mmg dipercayaiii

    ReplyDelete
  8. Bagus produk safi ni.. jenan diyakini sejak dulu lagi.. packaging dia pun TB suka.. putih bersih

    ReplyDelete
  9. Time muda3 dulu mmg guna safi.Tak dinafikan produk safi mmg trusted dan best taw hehehe.Skang dah beralih ke jenama lain sebab skin a bit sensitve.

    ReplyDelete
  10. mmg dr dlu smp skarang pki safi..br tau psl Safi Dermasafe..nanti bole tgk kt farmasi...tq share info psl Safi Dermasafe

    ReplyDelete
  11. Safi mmg produk pilihan dari dulu dan masih consume smp skang. Safi Dermasafe ni nampak menarik dan banyak kebaikan. Harga pon macam lebih premium dari produk2 safi yang lain

    ReplyDelete
  12. safi ni emang dari sekolah rendah dah pakai hahaha range dia banyak sangat boleh pilih ikut kesesuaian kulit.

    ReplyDelete
  13. selalu juga pakai produk safi ni. Harga macam berpatutan, lepas tu kualiti pun ok juga. Alhamdulillah jimat duit

    ReplyDelete
  14. Safi buat rangkaian produk baru ye? Rasa nya sebelum ni tak ada lagi dermasafe. Nampak macam menarik dan harga pun mampu milik

    ReplyDelete
  15. Banyak betul rangkaian produk safi ni. Ada safi rania ,safi oxy white . Yang ni safi dermasafe pulak. Lia skrg guna safi oxywhite . Harga produk safi memang berpatutan Dan mampu milik.

    ReplyDelete
  16. Memulihkan wajah yang rosak kerana dulu kita culas lebih sukar daripada kita memeliharanya. Sebab tu amalan jaga penampilan patut di semai dari muda

    ReplyDelete
  17. Wah.. adda rangkaian produk Safi Dermasafe pula. Sesuai untuk mereka yang memiliki kulit sensitif ye. bolehlah cadangkan kat kawan yang ada masalah dengan kulit mukanya

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  18. Orang perempuan ni senang sekarang banyak produk untuk jagaan muka kadang-kadang satu jenama ada macam-macam jenis hehehe sampai tak tahu mana yang bagus... Untuk orang lelaki memang susah nak cari heheheh jenama ni dah lama kat pasaran boleh dipercayai...

    ReplyDelete
  19. JMRhttp://jmr23.com21 September 2018 at 07:00

    Jenama SAFI ni memang dah lama dalam pasaran. Tak hairan kalau ada rmi pengguna setia. Kualiti dia pun ok ka..cuma kalau tak sesuaikan dgn kulit individu, tu terpaksalah cari produk lain

    ReplyDelete
  20. Memang tengah pakai produk jenama ni. Nak kata bagus sangat tak lah. Semua kena ikut jenis kulit dan produk. Ada yang sesuai, ada yang tak sesuai

    ReplyDelete
  21. safi jenama yang dikenali..halal pulak tu..memang femes la..dulu nad pernah ada pakai safi..banyak dah produk dia kan..tengok safi dermasafe ni bagus, untuk kulit sensitif

    ReplyDelete
  22. Cantik lak packaging skrg ni ya. Memang jenama yg semua org tahu..tapi sis lom pernah cuba lagi walau selalu nampak kat kedai

    ReplyDelete
  23. Produk safi ni dah lama terkenal di pasaran,tp kak bln cuba lagi

    ReplyDelete
  24. salah pilih produk ni memang masalah utama orang kita. mereka tidak tahu bahawa jenis kulit ni lain-lain setiap orang. jadi hal ni memang kena beri kesedaran pada mereka. pemilihan produk yang sesuai dengan kulit ni sangat penting.

    ReplyDelete
  25. Produk Safi memang bagus n sentiasa dekat d hati masyarakat Malaysia.. AM memang pengguna tegar safi dari remaja hingga sekarang..

    ReplyDelete